fredag 3. oktober 2014

Italiaferie 2014 - vi er i Malcesine ved Gardasjøen

Frode, Sondre, Patricia, Roger, Haakon og Hilde ved utsiktspunktet før vi gikk inn i tåkeheimen
Turen fra Bergen til Malcesine torsdag gikk utrolig lett. Ikke noe problem å stå opp kl. 04:00 når en er fremme i sol og varme før kl. 14:15. Noen trimmet og noen leste, men alle badet i Gardasjøen, før vi spiste middag sammen i landsbyen.

Det er den evig unge, muntre og kjempespreke Melkesyregjengen som er på tur. Lørdag skal mange av oss (men ikke alle) løpe/gå Mounte Baldo Mountain Race. Et løp opp til over 1700 meter (turløypen) eller 2100 for de råeste. Vi som tar banen opp, kan kun se frem til en 300 meter lang nedoverbakke til målområdet, får pastafesten er i gang.

I dag gikk vi på tur sammen. Noen skulle trene mens andre ville bare gå på tur. Jeg var med i den siste gruppen, og turen gikk fra mellomstasjonen på banen og opp til øverste stasjon, altså målområdet for turklassen. Dette er en tur med 1200 høydemeter som er ca 10 km. lang, ikke "bare" en tur altså. Noen fikk kjørt seg mens andre var på rusletur. Livet var godt da vi nådde toppen etter 1 time og 45 minutter, da tok vi oss en kaffe i deilige stoler utenfor (uten å fryse) før vi tok banen ned til sentrum igjen. (Jeg elsker sånne baner!!)

Utsikten på veien
Stien vi gikk var flott med mange innslag av kultur
Granatepler vokser det over alt her nede

Dagen avsluttes som seg hør og bør på restaurant med et felles måltid med over 20 ivrige Melkesyresprekinger.

1. Jeg er så glad for at du elsker slike baner og elsker slike turer- for jeg elsker å lese reisebrevene dine!
    Nyt resten av ferien din, med hyggelige måltider, gode bøker, fine turer og sprudlende selskap!

2. Kos deg.:) fine bilder Tine. jeg regner med at vi får mer..:) Pst.. leste ferdig Veien over klippene nå, og ble helt Italiasjuk. Hvordan er vær og temp de nede nå?

1. Italiasjuk er jeg hele året :) Temperaturen er på 22 grader sånn ca. men vi har hatt litt tåke i dag. Det gjør ingenting når det er løp, da får ikke løperne dånedimpen :)

3. Åj, Gardasjön är ju "min" sjö. Jag har varit där tre gånger och skulle utan tvekan kunna åka dit minst tre gånger till.

4. Dette ser herlig ut, sol og en ny sensommeren er deilig. Ha en fortsatt fin ferie.

5. For en sprek gjeng, og flotte bilder

6. Og dere er bare sporty som alltid:)

7. Fint å lese, nesten som å være der sjøl. Og jeg elsker også sånne baner - nedover :-)

1. Du skulle ha vært med oss Ingunn, det var så kjekt å bli kjent med deg i fjor. Håper du finner et spennende løp i Bergen du kan være med på, sånn at vi kan få losjerende i kjelleren :)
      Nedoverbane er utrolig deilige, spesielt hvis en har gått opp. Jeg nekter ikke for at jeg godt kan ta banen opp også jeg da :)